Koh to the Phi Phi

Koh Phi Phi paradijs…

Zondagochtend vroeg vertrokken we vanuit Phuket met de ferry naar een van de bekendste eilanden in de Andaman zee. Koh Phi Phi.
Ik was heel benieuwd, want wie heeft ‘ The Beach’ niet gezien?! Het zou een van de mooiste eilanden zijn, maar helaas daardoor wel heel toeristisch.
Maar daar maakte ik me niet zo druk om, want we zaten nog niet in het hoog seizoen.

Richting Koh Phi Phi

Het alom bekende en druk bezochte Maya beach

Vanaf de ferry zag je de eilandjes al opdoemen aan de horizon. Echt… wauw, wat zijn die eilanden mooi! Zo indrukwekkend met de krijtsteen rotsen, veel groen en dan de blauwe zee.
De ferry voer ook langs het bekende Maya beach. Het beruchte ‘ the Beach ‘ strand. Het zag er zwart van mensen en bootjes. Hmmm een no go area voor ons. We hebben het gezien en het was heel mooi!
Maar om nou anderhalf uur met 100 andere op het strand te lopen. Nee daar hadden we geen zin in. Er zijn genoeg andere mooie plekken die je kunt bezoeken rondom Koh Phi Phi.

Dit is toch bizar?!

Pirate cave

Zo mooi

Na Maya beach voeren we richting de haven van het eiland. Daar wachten ons al tientallen mensen op. Van alle hotels en hostels staan medewerkers die met je mee lopen richting je accommodatie.
We hadden er een heel mooi hotel! PP Princess. Een mooie kamer, met wederom een kingsize xxl bed en een heerlijke badkamer. Na onze spullen in de kamer gedumpt te hebben, gingen we op zoek naar eten.
Wat niet moeilijk is in Thailand. Dus zaten we 10 min later met onze voetjes in het zand aan een tafel te genieten van onze lunch. Dat uitzicht daar… Ik denk dat er maar weinig plekken zijn met zo’n mooi uitzicht.

DCIM100GOPRO

Met de voetjes in het zand lunchen. Heerlijk

Iedere ochtend aten we hier met dit uitzicht!

Na de lunch wilden we de omgeving op het water ontdekken en hebben we een kajak gehuurd. We bleken op 10 min peddelen van een bounty strandje met apen te liggen.
Monkey Beach, zoals het buurstrandje heette was wederom weer heel mooi. (ik vind bijna alles mooi op Koh Phi Phi). De apen bleken wel echte gangsters te zijn. Je moest niks laten liggen in je kajak want het werd er gewoon uit gejat. Leuk man aapjes… ;). Ik maakte nog een opmerking dat we moesten oppassen dat de apen onze kajak niet moesten jatten. (Je komt anders niet weg). We liepen al 700 meter aan de andere kant van het strand toen Peet niet meer op mij reageerde. Ik keek achterom en zag een groene zwembroek keihard terug naar de kajak rennen… (Toch die apen?!) Echt heb Peet nog nooit zo hard zien rennen in 35 graden.
De apen keken net zo verbaasd als ik naar Peet, drie Chinezen vonden het grappig om onze kajak te jatten. En dan kan peet snel rennen hoor. Gelukkig was ie op tijd om ze eruit te trekken.

Toen zijn we maar gauw weer in onze kajak gaan zitten en zijn we een eindje verderop gaan snorkelen. Wat daar echt heel mooi kan. Wij hebben allebei geen PADI, maar ook met snorkelen zie je zoveel moois onderwater.
Na al deze spannende avonturen ( ;) ) zijn we weer terug naar ons strandje gegaan en hebben we lekker gerelaxt. Met een Singha. Was het niet dat wij werden opgeschrikt door een enorme grote vent die bij ons op de handdoek sprong (gezelluuug). Onze vrienden uit NL hadden de middag ferry naar Koh Phi Phi genomen. Super gezellig.

Snorkelen

Aapies

Monkey Beach

De volgende ochtend zag het weer er helaas minder gezellig uit. Grijs, grauw en veeeel regen. Na twee uur was het droog en zijn we naar het view point gelopen. Wat een klim! Maar het is het waard. Het uitzicht is heel mooi.
Na onze barre tocht vonden we wel dat we de rest van de dag mochten chillen op het strand.

De rest van ons Koh Phi Phi bezoek hebben we gevuld met relaxen, kajakken, snorkelen, eten en drankjes doen. Het was top!

Het uitzicht.. Helaas geen blauwe luchten, maar dat maakte het uitzicht niet minder indrukwekkend.